De Dalles

23 juni 2018 - The Dalles, Verenigde Staten

Vandaag reizen we langs de Columbia River door de Gorge. De rivier is heel breed en wild. Er zijn dan ook de nodige dammen ingebouwd om hem een beetje in toom te houden. De Bonville Loch Dam hebben we bezocht ( de eerst gebouwde dam in deze rivier). Buiten de enorme kracht van de sluizen in de dam kun je ook de onder water wereld daar bekijken. Ze hebben n.l een doorgang voor de trekvissen gemaakt. Hele scholen met zalm hebben we voorbij zien komen, tegen de stroom in. Ook een vreemdsoortige vis met een zuigbek de Lamprey genaamd trok erdoorheen. De centrale die er gebouwd is is enorm. Verder is het een bosrijke omgeving met talloze watervallen met de prachtigste namen. B.v. Bridel Veil. We hebben er verschillende bezocht, waarvan we de Multonomah Falls de mooiste vonden. Helaas konden we veel trails niet bereiken. Er heeft n.l. in het gebied in september 2017 een enorm brand gewoed waardoor veel paden en toegangswegen onveilig zijn. De bridge of the Gods was ook een apart plekje. Het was voorheen een plek van de native Amerikanen, die hier genoeg voedsel hadden in de vorm van vis en landbouwproducten. Onder de brug is een enorme muurschildering gemaakt van de Indianenbevolking en ze verkopen hier nu hun waar.(Vis, fruit en etherische oliën). We zijn de route gestart bij Vista Point. Dit was in vroeger jaren al een rustpunt voor reizigers.

1. JoGo:
    23 juni 2018
    Vanuit IJsland goedemorgen! Lia post vandaag niets, dat is mijn taak😀😀Goof is vandaag van de planning, komt je zeker bekend voor?
    Weer een prachtige tocht van jullie! Tot de volgende
  2. Hendrina van Hemert:
    23 juni 2018
    Dit is weer een heel ander geweld, het water tegen houden door er dammen
    te plaatsen. Bijzonder dat zalmen zich ook laten leiden. Ik heb ze wel gezien
    in Ierland maar dan door een prachtige beek omhoog!
    Ga lekker zo door jullie!