Langs de kust

21 juni 2018 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust (vast door de zeelucht) in een prachtig hotel op weg naar Newport. Het weer is wat somber, maar niet koud. De hele kustroute is weer prachtig. Aan de ene kant de oceaan met zijn ruige stranden en aan de andere kant rivieren en meren. Overal water dus. We rijden dan ook vaak over een brug. De eerste stop is Sunset Bay State Park. Een waddengebied in een baai. Daarna Simpson Reef met een grote kolonie zeeleeuwen en zeehonden op de rotsen. Het is te ver voor een goede foto. Je ziet ze wel allemaal op een kluitje liggen en horen doe je ze nog beter. Ze maken een herrie van je welste. Daarna naar de Oregon Dunes. We lopen het John Dellebacktrail. Eerst een pad door een bos met veel Rododenderons, watertjes en vreemdsoortige mossen en dan sta je plotseling in de duinen. Je weet niet wat je ziet. Het lijkt in niets op de Nederlandse duinen. Heel veel zand kilometers breed en lang. Het gebied is zo groot dat je de Oceaan niet eens kunt zien. De duinen zijn ook behoorlijk hoog. We hebben onze workout voor die dag dus ook wel gehad. We kwamen ook nog terecht in Florence, een leuk plaatsje aan de rivier de Siuslaw vernoemd naar de Indianen die daar vroeger leefden. De laatste stop voor Newport was Seals Rock. De naam doet al vermoeden dat er zeehonden bivakkeren. We zagen er 1, de rest zat achter de rotsen veel misbaar te maken. Ook veel broedende en al jonge vogels gespot op de rotsen. Het was een mooie ruige plek. Op naar ons hotel  in Newport. Mooi hotel en met zeezicht. Heerlijk geluid van die bulderende oceaan. Newport is een vissersplaats, we hebben dan ook in de Historic Bayfront heerlijk vis gegeten.       W&L en G&J we wensen jullie een goede reis met veel moois.

1. JoGo:
    21 juni 2018
    Wat een geweldige waterervaring. Wij de komende weken ook.😀denken we zo, Blijven jullie, ook in IJsland volgen.
    Goed vervolg van jullie reis.
  2. Hendrina van Hemert:
    Het is weer prachtig!
    Veel lopen en alles opsnuiven.
    Wij doen het met de kermis hier!
    groeten.
  3. Lia gorissen:
    21 juni 2018
    Het blijft fascinerend !! Wij hopen in ijsland dat ook zo te ervaren. We hebben natuurlijk al een keer rondgereisd. Dus weten zo een beetje wat ons te wachten staat, alhoewel we nu in een heel andere hoek zitten. Ennnn... lekker door de rivieren crossen.😛😛 groetjes Will en Lia 💋💋
  4. Ruud en Jane:
    21 juni 2018
    Schitterend! Wat een mooie tocht maken jullie toch. G&J, W&L, veel plezier in IJsland. Wij waren daar 35 jaar geleden met tent brrr.
  5. Magda:
    21 juni 2018
    weer een prachtig stukje v s ik begrijp dat jullie er erg van genieten
  6. Cisca van der Laan:
    21 juni 2018
    Heerlijk aan de kust ,genieten!