Portland

25 juni 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Een hete dag vandaag. Zo’n beetje de hele dag door de stad gewandeld en aan de rivierkant verpoosd. Dat deden trouwens veel mensen met ons, want er wordt veel gerecreëerd. Er zijn niet veel spectaculaire gebouwen, maar wel veel gezellige plekken. Er hangt een goede sfeer hier. Er zijn plekken met een podium voor muziekanten(goede muziek trouwens), farmersmarkten, Chinatown (verlaten en totaaal uitgestorven) en Pinemarket de zaterdag en zondagmarkt. Hier worden vooral seventiesspullen, sieraden, zeep, kleding end verkocht. Je kent het wel. We waren er vrij vroeg, toen was het er nog rustig. Hier in de omgeving is de foodtruckccultuur heel groot. In de buurt van ons hotel, het downtowndistrict is het een drukte van je welste. Veel eettentjes en bars. Voor de locals kennelijk een populaire plek, bij sommige tenten staan lange rijen wachtenden. Verder ben ik wel geschrokken van het grote aantal daklozen. Op veel plekken staan tentjes( dat zijn kennelijk nog de meest fortuinlijke) je ziet mensen met de gebruikelijke boodschappenkarretjes, mensen in de portieken en zo op straat. Veelal erg verward. Naar om te zien. Ook hadden we nog een gesprek met een aantal mensen die een overduidelijke hekel aan Trump hadden. Ze verontschuldigden zich zelfs voor de president. Voor Magda doe ik er vandaag ook nog een foto van mijzelf bij en ja.....met een brug op de achtergrond. Ze zijn dan ook in grote getalen aanwezig en heel imponerend. Morgen nog een ander stuk van de stad verkennen. Tot morgen allemaal.

1. Ruud en Jane:
    25 juni 2018
    Ziet er gezellig uit, al die kraampjes met meuk
  2. JoGo:
    25 juni 2018
    Hè hè, eindelijk weer bereik. We zitten nu in Sudavik. We hebben al een paar prachtige tochten gemaakt.deze kant IJsland is totaal anders.
    Portland is ook niet te versmaden lijkt ons zo. Beetje terug in de hippietijd .
    Veel gezelligheid nog.🤗