Seattle

1 juli 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

De auto inleveren ging allemaal redelijk voorspoedig op een file vlak voor Seattle na. We konden ons gelukkig al vroeg in onze kamer installeren. Prachtige ruime kamer op de 15e etage, met een groots uitzicht. Ik kijk alleen maar in de verte, mij te hoog. De eerste indrukken van de stad zijn heel positief. Het is een echte metropool. Het is goed te zien dat deze stad floreert, mede dankzij de fabriek van Boeing.  Het bruist er van alle kanten, de gebouwen zijn gigantisch en veel mooie winkels. Wij verblijven in het hart van dit winkelgebied. Door de winkelstraat heen lopend komen we bij de gezellige en drukke Pike Place Market van 4 etages. Het is de markt voor de dagelijkse levensbehoeften, natuurlijk ook de nodige meuk en allerlei eettentjes. Het is alle dagen geopend. Van de markt lopen we door de kauwgumsteeg (daar is die van Dordrecht niets bij vergeleken) naar Waterfront. Dit doet mij erg denken aan San Fransisco, maar dan zonder zeehonden. Waterfront is het gebied waar de ferries vandaan vertrekken, de cruiseterminal is en ook weer veel eetgelegenheden. Ook staat er een gigantisch reuzenpad. Aan de overkant zie je het grote havengebied. Op weg terug naar het hotel nog even het conventie gebouw bekeken vanwege de architectuur en de kunstwerken die er hangen. Daarna voor het eten even met de beentjes omhoog en mijn verhaal schrijven. Morgen is er weer een dag.