Stad

7 mei 2017 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Savannah heeft als stad werkelijk alles om een verblijf hier onvergetelijk te maken. Een historisch centrum met zijn mooie huizen, gebouwen, parken, pleinen, een havengebied, restaurants en bars en veel live-muziek. De prachtige pleinen die met veelal oude bomen met Spaans haar en met mooie huizen omringd worden maken het geheel af. Midden in dat oude centrum ligt ook nog een  heel sfeervol kerkhof met een hele geschiedenis. De stad heeft een veelbewogen geschiedenis van slavenhandel, de slaven kwamen hier van boord en werden hier ook verkocht. Ook hebben ze hier twee oorlogen doorstaan. De zgn onafhankelijkheids oorlog ( de Britten hadden Georgia in 1779  geclaimd als 13e kolonie) en de Burgeroorlog van 1861-1865. Na de Burgeroorlog stichtten de Bevrijde slaven hun eigen gemeenschap en de katoen werd weer belangrijk, waardoor de stad zeer welvarend werd. Dit is duidelijk te zien aan de huizen die er staan. Lopend langs het havengebied met zijn oude gebouwen werd onze aandacht getrokken door een driemaster met jawel.....een Nederlandse vlag. Bleek het de Oosterschelde uit Rotterdam te zijn. Tijdens onze lunch genoten van een fantastische band. Helaas geen  cd, maar wel speciaal voor ons gezongen. Hopelijk geven de foto's een beetje een beeld van de stad. Dat het een fotogenieke stad is is wel duidelijk. Er zijn verschillende films opgenomen(Forrest Gump). Dit was het weer voor vandaag. Morgen verkassen we weer.

1. Nijs en ria broeders van herel:
    8 mei 2017
    Nou Josephine dat is dus echt de sfeer uit het boek hè? Ik wil straks als jullie thuis zijn nog véél meer foto's zien.
    Goede sfeerbeschrijving Marja!
  2. Hendrina van Hemert:
    l
    Lijkt mij een heerlijke stad om door heen te lopen .
    Wat een verrassing om de Oosterschelde te zien!
  3. Yvonne & Ger:
    8 mei 2017
    Weer interessant om te lezen en de mooie fot's te bekijken !
    Fijne voortzetting van de reis.
  4. Edith:
    8 mei 2017
    Heel leuk om jullie reisverhalen te lezen. Jullie zien weer veel moois !
    Goed om te lezen dat alles voorspoedig verloopt.
  5. Lia gorissen:
    8 mei 2017
    Die oude politieauto's superrrr!
    Fijne voortzetting nog xxxx van ons
  6. Cisca van der Laan:
    Dat ziet er goed uit!