Tallahassee

10 mei 2017 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag op ons gemakje naar Talahassee, de hoofdstad van Florida gereden. Het is 35 graden,dus niet te veel doen. Onderweg zagen we de dikke rook en stank van de bosbranden bij Jacksonville. Gelukkig hebben wij daar geen last van gehad. In Talahassee hebben we ondanks de hitte toch Mission San Luis de Apalachee- Spanisch Living bezocht. Dit is een nagebouwde Spaans- Franciscaanse missiepost. Deze missieposten ontstonden nadat aan het begin van de 16e eeuw de Spaanse ontdekkingsreiziger Hernando de Soto voet aan wal zette in Florida. De  tragiek wil dat de verschillende Indianenstammen ,waaronder de Apalachee die hier woonden volledig onder de voet gelopen werden door de Spanjaarden en werden bekeerd. In die tijd leefden er ongeveer 350000 Indianen en na 20 jaar waren veel dorpen verlaten en was de bevolking uitgedund. Na de Burgeroorlog werd Talahassee de hoofdstad van Florida. 's Avonds zijn wij downtown op een terras neergestreken om wat te eten en te drinken. Er was weinig te beleven, dus 1 nachtje hier is genoeg.

1. Hendrina van Hemert:
    11 mei 2017
    Er is wat aangericht in heel veel landen met de oorspronkelijke bevolking.
    Het is wel heel warm hé!
  2. Lia gorissen:
    11 mei 2017
    Altijd interessant bij de Indianen!!! Hier is het nu(al) 13.5 graden. Maar er komt nog meer aan! Het is nog vroeg. Jullie genieten daar van de natuur en wij hier in ons tuintje. Josephine en Goof jullie zullen wel opkijken als je weer thuis bent want alles is explosief uit de tuin geschoten.! T gaat nu wel ineens opschieten voor jullie!!! Geniet ze nog maar!! Xxxxuit Steenbergen