Alabama Hills

21 april 2019 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Na gelukkig toch een rustige nacht (geen trein-en autoverkeer) reizen we af naar onze volgende stop nl Lone Pine. Eerst een paar uur rijden voor we bij Alabama Hills komen. Deze vreemdsoortige naam dankt het gebied aan 2 goudzoekende sympathisanten van de zuidelijke Confederatie tijdens de burgeroorlog. Het was de naam van een cruiser dat 60 vijandige schepen had uitgeschakeld. Het gebied bestaat uit miljoenen jaren oude rotsformaties die gevormd zijn door water- en winderosie in combinatie met schurend zand. Je kunt tussen tussen de meest vreemdsoortig gevormde rotspartijen door lopen. Het is er zo fotogeniek  dat hier verschillende films zijn opgenomen waaronder Jango untamed en Rawhide. De weg slingert helemaal door naar boven naar de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada. Wij konden jammer genoeg niet verder, omdat de weg niet sneeuwvrij was. Het dorpje Lone Pine is een dorpje uit de oude tijd helemaal opgetrokken uit hout en met een heuse saloon waar we uiteraard even een biertje hebben gedronken. En Lia de zeeolifanten hebben we inderdaad ook gezien, maar kon ze niet goed op de foto krijgen. Daar komt wel die foto van de meeuw vandaan.

1. Hendrina van Hemert:
    21 april 2019
    Ziet er allemaal reuze gezellig uit!

Maak er weer een mooie dag van.
  2. Frederieke Smits:
    21 april 2019
    Wat ziet het er daar prachtig uit! Inderdaad net of je in een film rondloopt :)
  3. Lia gorissen:
    21 april 2019
    Leuk He die westernstadjes lekker genieten!. Zeker loads of coffee voor 5 cent.
    Groetjes Will en Lia☕️☕️☕️☕️
  4. Yvonne & Ger:
    21 april 2019
    Het is weer echt genieten zeker voor julie viertjes !