Natuur

30 juni 2018 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Helaas gaat onze laatste dag in de natuur gepaard met regenbuien. Dat mag de pret echter niet drukken. We gaan gewoon op pad. We nemen nog een stuk van de imponerende kust en lopen een trail van 2,4 km door de bossen over een goed begaanbaar , sterk dalend pad. Het laatste stuk gaat over provisorische traptreden met aan het eind als grote verrassing een klim en klauterpartij over de aangespoelde boomstammen. Afdalen is 1 ding, maar terug is een stukje heftiger. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Het is de moeite waard en je blijft je verwonderen. Op deze plek wordt ook veel vrij gekampeerd. Deze mensen lopen ook dit pad en wel met volle bepakking. De route gaat verder langs het Lake Cresent. Een intens blauwe, grote waterplas. Helaas geen foto’s. We konden de weg niet af(werkzaamheden) en te veel regen. Gelukkig klaarde het op en kwamen we bij Elwha River Valley. Een mooie stromende, wilde rivier met iets hogerop een waterval. Overal wordt hier op zalm gevist. We begrepen dat er plannen zijn, gezien de protestborden,  voor een dam en dat is schadelijk voor de visserij. Het is vaak een bron van inkomsten, vooral voor de Indianen die hier in een reservaat gehuisvest zijn. Morgen naar Seattle en de auto inleveren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hendrina van Hemert:
    30 juni 2018
    Kon niet zo goed slapen, te warm, maar even gekeken en ja hoor er was weer post van Marja en Klaas. Ik vind het wel wat hebben een beetje vochtig weer en het geeft prachtige
    foto's. Nog een paar dagen genieten en dan op huis aan.
    groeten!
  2. Magda:
    30 juni 2018
    je maakt heel mooie foto s je hebt er echt kijk op
  3. Gé en Marjan:
    30 juni 2018
    Jullie hebben straks weer prachtige herinneringen om op terug te kijken. Geniet nog van de laatste dagen USA en een hele goede terugreis.
  4. JoGo:
    30 juni 2018
    Zitten weer in de mail list, hè hè.