Verkennen

26 juni 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Deze dag gebruiken we om Noord-oost Portland en het Pearldistrict te verkennen met aansluitend de Rozen-testtuin en de Japanse tuin. Gelukkig is het een stuk minder warm, dat loopt toch wat aangenamer. Pearldistrict met z’n veelal tot appartementen gerenoveerde pakhuizen en voormalige brouwerijen waarin nu mooie design woonwinkels en restaurants huizen heeft een totaal andere uitstraling dan b.v. Down Town. Het is er rustiger, schoner en er zijn veel minder daklozen te vinden. Ook hier is het heel sfeervol, maar weer op een andere manier.  In het Noord-Oostdistrict, aansluitend op het Pearldistrict kom je weer in een andere sfeer terecht. Hier hebben de rijke Europese kolonialisten duidelijk hun stempel gedrukt d.m.v. het bouwen van prachtige Victoriaanse huizen. Portland is tot 4 keer toe afgebrand, maar steeds hebben ze het in deze stijl herbouwd. Al lopend door deze wijk komen we in het Wahsingtonpark terecht. Hier is de rozen-testtuin te vinden. Ze kruisen hier allerlei soorten. Het ruikt er bedwelmend  en de kleuren zijn een lust voor het oog. Wat voor jou Lia? Naast de rozentuin ligt de Japanse tuin. Mooi aangelegd, maar ik vond het wel saai. Lekker zen! Al met al hebben we met wat rustpauzes zo’n 5 uur gelopen. Morgen laten we Portland weer achter ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frederieke Smits:
    26 juni 2018
    Ik moet zeggen dat ik de Japanse tuin juist prachtig vind :) Zo ook de rozentuin trouwens. Mooie foto’s weer.
  2. Hendrina van Hemert:
    26 juni 2018
    Leuk om de oude stijlhuizen te zien.
    Bloemen altijd mooi!
    Maar vooral dat vele lopen van jullie, jonge jonge.
    Nog veel plezier!
  3. Ruud en Jane:
    Mooi allemaal!
  4. JoGo:
    26 juni 2018
    Wat een afwisselende stad, prachtig. Ben het met Frederieke eens, Japanse tuin toch wel heel apart. Groet weer.
  5. Cisca van der Laan:
    26 juni 2018
    Mooie foto s , zo jullie lopen veel!