Verrassende en avontuurlijke trip naar Baker City

15 juni 2018 - Baker City, Oregon, Verenigde Staten

Na een prettig verblijf in de leuke universiteitsstad Moscow vertrekken we voor een lange rit naar Baker City. Het bleek een verrassende en avontuurlijke trip te worden. In Lewiston stuitten we op een hefbrug over de Clearwater River uit 1930. We gaan hier trouwens ook weer vanuit Idaho naar Washington.  We vervolgen onze reis door heuvelachtigland met eindeloze weilanden met koeien. Verder is het er verlaten en vervallen. Het gebied gaat over in hogere bergen en rotsformaties. De bergen worden bosrijker.Tot onze verrassing komen we op een gravelweg terecht met de snel stromende Snake river er naast waar veel geraft wordt. Ook rijden er grote vrachtwagens met boomstammen op die inmiddels hoge, stoffige weg. Nog wat verderop passeren we een kudde koeien gedreven door cowboys. Het was een spannende onderneming en we waren blij dat we het laatste stuk van onze reis over de snelweg konden vervolgen. Baker City is een oud mijnstadje (zilver en goud). Vergane glorie dus. Ze doen nu wel weer pogingen de oude gebouwen te restaureren en nieuw leven in te blazen. Foto's bij dit verhaal komen later. Wifi werkt hier niet geweldig.

1. JoGo:
    15 juni 2018
    Ben gek op verlaten en vervallen! Mooi!👍🚚🏕
  2. Lia gorissen:
    15 juni 2018
    Is weer eens wat anders😉Spannend,en toch genieten! Veel plezier verder👍👍
  3. Hendrina van Hemert:
    15 juni 2018
    Leuk om weer eens de oude films van Roy Rogers te voorschijn te halen.
    Lekker stof happen!