Verwondering

29 juni 2018 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Vandaag weer een bijzonder stuk natuur gezien. We waren in het Olympic National Park. Een heel gevarieerd gebied met z’n ruige kusten, kustbossen, stroompjes, gletsjers en regenwouden.  Bij de kust leven weer de zeeleeuwen en zeehonden en de vele zeevogels en als je geluk hebt  zie je walvissen. We zijn begonnen op een trail tussen de vreemdsoortige knobbelbomen om af te dalen naar de kust met de vele getijdenpoeltjes, boomstronken en sea stacks. Die rotsen zijn ontstaan door de vulkaaneruptie miljoenen jaren terug en de lava die naar beneden stroomde en zo dikke lagen basalt vormden. De bomen spoelen met de stromen ijswater mee de zee in, waar ze later weer aanspoelen en opstapelen. Verder door langs de Hoh rivier ( dit is ook Indianengebied) komen we in het Hoh rainforest. Een van de twee regenwouden hier. Hier leven beren, otters, zalmen, poema’s (zeldzaam), elanden en herten en veel verschillende vogels. We lopen een trail onder en langs eeuwen oude bomen en de Hoh rivier. Deze keer hangen de bomen niet vol met Spaans haar, maar met grote strengen mos. Soms groeit er een nieuwe boom op een oud-stuk stam. In de heldere rivier zien we jonge zalm zwemmen. Het is een plek om je te verwonderen. Morgen doen we nog een ander stuk. Nu uitrusten in onze mooie B&B in de Irish room.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hendrina van Hemert:
    29 juni 2018
    Wat lijkt mij dat een heerlijke dag die jullie hebben gewandeld!
    Je beschrijft het heel mooi Marja.
    groet
  2. JoGo:
    29 juni 2018
    Ja Marja, we hebben het weer ontvangen. Prachtige zitkamer hebben julli! Wij alleen een keukentafel met 4 stoelen.
    Nog mooi wortelstukken gevonden? Zien eruit als kunstwerken.groetjes van ons.
  3. Cisca van der Laan:
    Wauw een sprookjesbos !