Las Cruces

13 september 2015 - Las Cruces, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag eerst wat boodschappen gedaan, bij de Walmart natuurlijk en daarna op pad. We hebben het wat rustig aan gedaan, want het is hier 30 graden. Eerst naar de Old Town. Dit is het oorspronkelijke stadje Mesilla. Hier woonden anti- AmerikaMexicanen. Later heeft Amerika dit stuk grond gekocht en toen de  de RIO Grande (de natuurlijke grens met Amerika)opschoof hoorde het weer bij de States. Nu is de stad verder uitgebouwd tot een grote universiteitsstad. In de Old Town was het fiesta met veel dans en zang. Een mevrouw in een winkeltje vertelde dat de Mexicanen elke onafhankelijkheidsdag vieren.Deze was ter ere van de bevrijding van de Fransen,er zijn dus nogal van feestjes, want ze hebben veel onderdrukkers gehad. Het is trouwens leuk om met de mensen te praten, ze vertellen veel en zijn ook geïnteresseerd.

Na de lunch naar Dripping Springs in de Organ Mountains gereden. Het is een prachtig groen gebied en tijdens onze klim naar boven zagen we herten ,eekhoorns en veel vogels. Vrij ver naar boven kwamen we bij de ruïnes van een oud sanatorium,ooit gebouwd door Dr. Nathan Boyd wiens vrouw tuberculose kreeg. Het heeft nog tot lang bestaan als sanatorium. Jammer genoeg was de waterval bij de ruïnes niet erg fanatiek, maar dat kun je ook niet verwachten in deze droge periode. Het was alles bij elkaar een flinke wandeling van 2 uur.

1. JoGo:
    14 september 2015
    Wat een totaal andere reis dan de vorige keer maar wel heel interessant.
    Jullie naar de Walmart, wij naar het Damplein.
    Groetjes weer.
  2. Lia gorissen:
    14 september 2015
    Ben met JoGo eens dit is weer een heel andere wereld! En inderdaad interessant. Krijg bijna heimwee, al hebben we dit nog niet gezien.( met eigen ogen dan). Veel plezier nog en groetjes vanuit regenachtig Steenbergen
  3. Marit:
    14 september 2015
    Leuke verhalen, mooie ervaringen. Ook weer prachtige foto's. Alex zal weer heel blij zijn met een nieuwe fotoreportage.

x
  4. Yvonne & Ger:
    Hoi Klaas en Marja,

Jullie verhalen gelezen foto's bekeken. Heel erg interessant.
    Is voor jullie weer een hele ervaring zeker.
    Geniet er maar met volle teugen van !
    Inmiddels zijn wij weer op ons stekkie aangeland. Goede reis gehad. Nog veel plezier op jullie reis !

Liefs,
    Yvonne en Ger