Glen Canyon Area

26 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Rustig dagje vandaag. Wat later op pad. Bij BLM (Bureau Land Management) Visitor Center een  kaartje opgehaald van Smoky Mountains.  Dit is een deel van Glen Canyon Area bij Lake Powell.  Binnen even de opgravingen van Dinosaurussen bekeken. Er lag ook een heel skelet. Dit bureau houdt zich hier bezig met onderzoek naar Dinosaurussen end. Mooie route over de onverharde Smoky Mountainsroad. Dit stukje van het gebergte dankt zijn naam aan de zwarte bergen en de rook die er hangt doordat het er onder altijd brandt. Later een zijpad genomen tussen prachtig gekleurde rotsen door. Weinig smoky meer, maar pastel. Het was net of we door een slot reden, zo smal was het. Op de terugweg ontdekten we ook nog een aantal Hoodoos. Toch maar even heengelopen, zo hadden we ook nog onze dagelijkse wandeling. Op deze tocht ook maar enkele mensen gezien, terwijl het hier barst van de Japanners. Zij gaan gelukkig allemaal in bussen naar de toetistische trekpleisters. Rond 3 uur terug in het hotel. Verder rust vandaag. Morgen weer en route naar Sedona waar we 2 nachten blijven.