Van Baker City naar Spray

16 juni 2018 - Spray, Verenigde Staten

We beginnen vandaag  in Sumpter. Een oud treinstation ( stoomtrein). Er is een groot terrein met oude wagons end. De trein rijdt af en toe nog voor toeristen(die er vandaag gelukkig niet waren) naar Sumpter Valley Dredge. Dit was een gouddelvers nederzetting die langzaam verandert in een spookstad. In 1953 werd er voor het laatst gebaggerd. Die baggermachine ligt er nog en is te bezichtigen. Daarna ging de reis verder naar John Day Fossil Beds National Monument. Hier hebben we een aantal trails gelopen langs kleurige rotsformaties. Zoals de naam al aangeeft worden er nog steeds eeuwenoude fossielen gevonden. Het was een heerlijke dag om te lopen. Lekker zonnetje, niet te warm en af en toe een windje. Daarna naar ons slaapadres in een piepklein dorpje. Zoals jullie op de foto kunnen zien ziet het er erg knus uit.

1. Nijs en ria broeders van herel:
    16 juni 2018
    Jullie verhaal is heel boeiend en wat een mooie foto’s! Bedankt! Groeten van Nijs en Ria
  2. JoGo:
    16 juni 2018
    Gelukkig een rockingchair op de waranda!
  3. JoGo:
    Een echt hilbillyhotel.
    Waar hebben jullie de paarden vastgemaakt?
    Govert
  4. Hendrina van Hemert:
    16 juni 2018
    Wat een mooie rotsformatie's Klaas.
    En die eindeloosheid van het landschap.
    En dan de nostalgie van die verlaten stadjes.
    Heerlijk om er zo door heen te rijden.
  5. Lia gorissen:
    16 juni 2018
    Weer een prachtige reis, met mooie foto's krijgen er zo weer zin in! Lekker genieten, en wij genieten mee!
  6. Magda:
    16 juni 2018
    je bent een geboren verhalenverteller
  7. Yvonne & Ger:
    16 juni 2018
    Inderdaad Marja, je kan het heel mooi onder woorden brengen.Het lijkt ons weer een zeer interessante reis !
  8. Cisca van der Laan:
    17 juni 2018