Hillbilly land

17 juni 2018 - Prineville, Oregon, Verenigde Staten

We waren echt zoals Goof het formuleerde in Hillbillyland. Een prachtige ervaring, dat maakt het ook zo leuk. Er stonden in Spray misschien 10 huizen, of een soort ranches dat was volkomen onduidelijk. Verder een supermarkttje, annex restaurant en een benzinestation met wel 1 pomp. Eten konden we er niet meer, het was al om 6 uur dicht. Het dorp ligt aan een wild stromende rivier waar veel aan flyvissen en raften wordt gedaan. Langs die rivier staan veel campers  en boten van mensen die vanuit de stad hierheen komen om te recreëren. Voor het ontbijt konden we wel prima terecht in het super restaurant. Er zaten trouwens nogal wat Hillbillys, je weet wel van die mannen met grijze baarden, sjofele kleding en niet te vergeten bretels. Na deze ervaring op weg naar de Painted Hills in weer een ander deel van John Day Fossil Beds National Monument. Als je het  park inrijdt wordt je al direct getroffen door de intense kleuren. Het is niet te bevatten dat dit gebied miljoenen jaren geleden een tropisch regenwoud was.  Na vulkaanuitbarstingen en extreme klimaatveranderingen ontstond dit spectaculaire gebied van bergen en Badlands. De kleuren zijn ontstaan door vermenging van as,mineralen, rottend plantaardig materiaal en regen in de bodem. Ondanks de Badlands is er een prachtig, gevarieerd gekleurde vegetatie te zien. Het lijkt wel of de bloemen de kleuren van de bergen hebben aangenomen. Tussen al die bergen is er ook nog een plas water met agrarische activiteiten er omheen te zien en dat vormt een mooi contrast. We hebben weer veel moois gezien vandaag en zijn  om dat allemaal weer te verwerken al redelijk vroeg naar ons hotel in Prineville gegaan. Je doet zo gaande weg aaardig wat indrukken op.

1. JoGo:
    17 juni 2018
    Prachtig, die gekleurde bergen! Onwezelijk.
    Mooi mensen.
  2. Ruud en Jane:
    17 juni 2018
    Heel bijzonder al die kleuren. En zo’n blauwe lucht met witte wolkjes erboven maakt het extra mooi. Verder lijkt de tijd hier stilgestaan te hebben. Veel plezier nog!
  3. Hendrina van Hemert:
    Welk een beleving!
    Echt intens en heel mooi door Marja beschreven en dan de foto's
    daar nog eens overheen.
    groeten.
  4. Edith:
    17 juni 2018
    Ha Marja, wat goed om te lezen dat jullie zo genieten en zulke prachtige natuurverschijnselen zien .
    Soms te indrukwekkend om te bevatten, dus maar veel foto’s maken.
  5. Lia gorissen:
    17 juni 2018
    Prachtig daar, blijft genieten en wat leuk die hillbilly's.
    Weer wat anders dan Indianen en cowboys.
    Groetjes Will en Lia