Dag 6

18 juni 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Vanochtend werden we wakker met regen, dat hadden we niet gepland!  Nadat we ons smakelijke  zondagontbijt met vers gebakken eitjes verorberd hadden, was het alweer opgeklaard. Vandaag hebben we Smith Rock State Park bezocht. Weer zo’n park dat is ontstaan na veelvuldige vulkaanuitbarstingen. De kloof is dan ook heel diep, omringd door enorm hoge rotspartijen en met de Croockriver er doorheen meanderend. We zijn afgedaald in de kloof en hebben aardig wat stapjes gemaakt op de trail langs het water. In dat water spotten we een hert die al pootjebadend aan het eten was en veel verschillende watervogels. Ook waren er veel adelaarsnesten op de rotsen en in de boomkruinen te zien. Verder waren er hele groepen klimgeiten(mensen wel te verstaan) aan het bergbeklimmen op de meters hoge, stijle rotshellingen. We hebben met bewondering naar deze waaghalzerij zitten kijken. Wij beklommen gewoon de bergpaadjes, dat was al enerverend genoeg. Dit gebied schijnt wereldberoemd te zijn onder klimmers, er zijn meer dan 1000 plekken waar geklommen wordt. Na de flinke wandeling was het nog een half uurtje rijden tot Bend, alwaar wij gaan overnachten. We zitten in een kleinschalig boutiquehotel gesitueerd in een oud, mooi huis, slechts 5 minuten lopen naar de stad. In de stad vielen we met onze neus in de boter. Er was n.l feest met veel stands, eettentjes en goede live- muziek. Een en al gezelligheid! Kortom het was weer een geslaagde dag. Dit verhaal zit ik nu te schrijven in de gezellige zithoek, met comfortabele stoelen, van het hotel. Eigenlijk is dit verhaal de 17e geschreven. Maar aangezien de iPad op Nederlandse tijd ingesteld staat, staat het elke keer op jullie datum. Bij jullie is het n.l. al na middernacht en wij moeten nog gaan avondeten.

1. JoGo:
    18 juni 2018
    Jeee, alweer de zesde dag! Wat gaat dat snel zeg. Wel een heel leuk hotel. Het lijkt wel of jullie een stuk terug in de tijd gaan.😀
  2. Lia gorissen:
    18 juni 2018
    Zow daar is het ook prachtig met die gekke rotsen! En leuk hotel. En een buitje voor "het stof" kan op zijn tijd ook geen kwaad! Krijgen wij hier ook af en toe! 😉😉groetjes uitsteenbergen
  3. Hendrina van Hemert:
    18 juni 2018
    Wat heerlijk dat ik van dit alles mee mag genieten vanachter de computer.
    Wat een prachtig gebied. Ik krijg er ook zo maar zin in!
    hartelijke groet.
  4. Cisca van der Laan:
    18 juni 2018
    Mooie foto s en wat leuk dat hotel!