Overweldigende Natuur

19 juni 2018 - Diamond Lake, Verenigde Staten

We verlaten het leuke stadje Bend weer waar we ‘s Avonds  heerlijk Indiaas gegeten hebben en ‘s ochtends een heerlijk vers ontbijt geserveerd kregen.  De reis ging naar Crater Lake. De naam zegt het al een Krater die duizenden jaren na de eruptie van de Mazama is ontstaan en volgelopen is met regenwater en sneeuw. Er is lange tijd lava blijven stromen, ook toen er al water in stond waardoor er twee eilandjes ontstonden: Wizzard Island dat zijn naam dankt aan de vorm van een tovenaarshoed en Phantom Ship. Het meer heeft een doorsnede van 602 mijl het diepste punt is 1943 feet. Het hoogste punt op de rim is 1978 feet. Vanaf dat punt heb je een fantastisch  zicht op de intens blauwe kleuren van het water. Die kleuren blijven zo, omdat er geen stroompjes in uit komen waardoor er geen mineralen in terecht komen. We hebben hier eigenlijke de hele dag rondgelopen op verschillende trails om ons vanaf verschillende punten te verbazen en vergapen aan dit prachtige schouwspel. Het is een onwezenlijk mooie plek.Onderweg naar de trail kom je ook nog langs mooie bomenpartijen, watervallen en grote sneeuwvlakten. Het is moeilijk om een keuze te maken uit de vele foto’s die ik gemaakt heb, want ze zijn allemaal even indrukwekkend. Misschien lukt het uploaden vandaag niet, want de WiFi in ons onderkomen bij Diamond Lake is niet al te best. Dan volgen ze morgen.

1. JoGo:
    19 juni 2018
    Wat mooi! En absurd sneeuw groen water etc, allemaal tegelijk!
  2. Nijs en ria broeders van herel:
    19 juni 2018
    Dat is echt meegenieten zeg! Wat een prachtige natuur!
  3. Magda:
    19 juni 2018
    het ziet er betoverend uit wat een geluk dat je weer wat beter kan lopen i v m met je rug
  4. Gé en Marjan:
    19 juni 2018
    Uniek hè? Het staat nog steeds op ons netvlies. Wij waren er vroeger in het jaar en hadden alleen maar wit en blauw, geen groen gezien. Geniet ze en goede reis verder!
  5. Lia gorissen:
    19 juni 2018
    Wauw, dat is prachtig daar!! En nog sneeuwballengevecht gedaan? Je komt ogen tekort! ( denk ik) en Klaas fotografeert zich zeker murw!😱
    Groetjes💋💋Will en Lia
  6. Hendrina van Hemert:
    Allemachtig mooi!

Jullie zien er ook goed uit, komt zeker door al die lekkere ontbijtjes.
  7. Ruud en Jane:
    19 juni 2018
    Inderdaad heel indrukwekkend. Zo intens blauw.
  8. Yvonne & Ger:
    19 juni 2018
    Prachtig foto's !!! Indrukwekkend.
  9. Indy:
    20 juni 2018