Naar de kust Van de Pacific Ocean

20 juni 2018 - Bandon, Oregon, Verenigde Staten

Na weer een aparte logeer ervaring ( een lodgehotel aan het meer, dat wel wat weg had van een zomerkamp, maar nietemin gezellig) gaan we vandaag  op weg naar Bandon, een trip van ongeveer 3 1/2 uur. zo’n reis Verveelt eigenlijk nooit,  want de natuur is overal even prachtig. Je rijdt door de bergen met veel groen, een waar kleurenpalet aan wilde bloemen, af en toe wat kleine woongemeenschappen en beekjes en plassen. Bij zo’n plas in het Johnson Mill Pond County Park hebben we even een stop gemaaktt om wat te eten en even rond te kijken. Veel waterplanten en vogels en verder stilte! Daarna op weg naar de kust. Omdat we het hotel( aan de kust) nog niet  in konden zijn we eerst naar het strand gegaan. Een strand  met geweldige seastacks (rotsen in zee). Deze rorsen zorgen voor spectaculaire fonteinen, doorgangen en kreekjes op het strand die vol leven zitten, zoals visjes, zeeannemonen en vreemdgevormde boomstammen. Het was mistig, waardoor het er wat spookachtig uitzag. Ook zagen we op een rots zeeleeuwen en verderop in de oceaan walvissen. Helaas waren die te ver weg om ze goed te kunnen zien. Misschien morgen meer geluk als we naar Newport gaan. Vanavond nog even door the Old Town wandelen en dan hebben we het hier weer gehad.

1. Frederieke Smits:
    20 juni 2018
    Dag 6 alweer!! Mooie foto trouwens :) Veel plezier morgen weer.
  2. JoGo:
    20 juni 2018
    Weer prachtig! Boomstammen op het strand komen me bekend voor! 🤗
  3. Hendrina van Hemert:
    20 juni 2018
    Marja weer dank voor je verhaal met belevenissen.
    ik geniet van de mooie mist foto's en de zee.
    heerlijk!