Avontuur?

5 mei 2019 - Bridgeport, Verenigde Staten

Ons laatste adres voordat we naar San Francisco gaan is op z’n zachts gezegd heel bijzonder. Vooral het ontbijt vanaf  een dienblaadje op schoot voor onze voordeuren. Want tja een echte ontbijtruimte is er niet. Gelukkig is het mooi weer. Bridgeport is een oud dorp (1850)   Dat vroeger bevolkt werd door de Paiute indianen waar  zich later de immigranten bijvoegden: boeren, veedrijvers en gouddelvers. Het werd een welvarende stad( hoofdstad van  Mono County), omdat ze de leveranciers werden van de mijnwerkers in Bodie (1859)Die mijnstad is sinds 1962 een Ghosttown. De goederen van vee,paarden, voedsel tot machines voor de mijnbouw werden in de sneeuwperiode veelal per hondenslee vervoerd. Wij wilden dit verlaten stadje bezoeken, maar helaas de hoofdweg as nog niet open en de dirtroad hebben we maar 7 mijl kunnen rijden voor we gestopt werden door dikke lagen sneeuw op de weg. Helaas daar eindigde ons avontuur. Als compensatie zijn we naar Twin Lakes gereden en het plaatselijke kerkhof bezocht. Onderweg nog wel wat herten en een coyote gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nijs en ria broeders van herel:
    5 mei 2019
    Zeker avontuurlijk! En raar gezicht die verlaten dorpen.
  2. Hendrina van Hemert:
    5 mei 2019
    Het blijft een vreemde gedachte dat jullie zoveel sneeuw om je heen hebben.
    De plaatsjes niet om vrolijk van te worden. Het water is wel heel helder!
    Op naar San Francisco.