Charleston

5 mei 2017 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag de historische stad bezocht die vol staat met prachtige koloniale huizen en gebouwen. In 1873 werd de onafhankelijksoorlog van de Britten gewonnen en veranderde de naam definitief van Charles Town in Charleston. De stad was behoorlijk welvarend  en werd dan ook vnl. bevolkt door handelaren en plantagebezitters(vandaar die prachtige gebouwen)die veel slaven in dienst hadden. In 1822 kwamen de slaven massaal in opstand en de spanning tussen de zuidelijke en noordelijke staten liepen steeds verder op. Uiteindelijk werd in Charleston het eerste schot gelost en de Burgeroorlog was een feit. In1865 kwam de Burgeroorlog tot een eind en was de schade enorm en de armoede en discriminatie voor de vrije slaven verschrikkelijk. Als je nu door de stad loopt proef je een fijne relaxte sfeer in een goed onderhouden stad. De herinnering aan deze vreselijke tijd zie je duidelijk terug d.mv. van verschillende standbeelden en plaquettes van belangrijke mensen en gebeurtenissen. Wij hebben hier leuk gewinkeld, rondgekuierd zowel in het winkelgebied als aan de waterkant. De stad heeft n.l alles!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frederieke Smits:
    6 mei 2017
    Leuk!! Benieuwd naar foto's ook, vlgs mij zijn dat plaatjes die herinneren aan de serie North and South ;)
  2. Nijs en ria broeders van herel:
    6 mei 2017
    Boeiend Marja! Bedankt voor het delen. Zo leren we spelenderwijs wat meer over de geschiedenis van de VS
  3. Hendrina van Hemert:
    6 mei 2017
    Mooi om zo door de geschiedenis van de stad heen te gaan!