Savannah,

6 mei 2017 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag op weg naar ons volgende hotel in Savannah, waar Govert hopelijk niet meer voor loodgieter hoeft te spelen. De trip begon echter onfortuinlijk daar we in een kop-staartbotsing terecht kwamen. Politie moest er aan te pas komen ( nodig voor de verzekering). De betrokken mensen waren allemaal erg aardig. Nadat de auto met blauwe tape weer wat opgelapt was konden we na een poos weer op weg. Alles deed het nog en het aller belangrijkste was natuurlijk dat wij niks mankeerden!!!  Onze eerste kennismaking met Savannah was een bezoek aan het historische Bonaventura Cemetry. Voormalige plantage, waar bewoners en Franse soldaten begraven werden. Vanaf 1907 werd het een kerkhof van en voor de stad. Er zijn verschillende monumenten gesitueerd zoals bv.een Joodse kapel ( ter herinnering aan de holocaust), een plek voor Spaans-Amerikaanse veteranen en vroegere belangrijke families. Er staan prachtige bomen met Spaans haar. Het is er een beetje rommelig, maar dat maakt het juist mooi. Het terrein loopt helemaal door totaan de Wilmington River.

1. Peter Smits:
    7 mei 2017
    Mooie bomen bij de begraafplaats, apart.

Een hoogtepunt voor iig één van jullie vermoed ik.
  2. Peter Smits:
    7 mei 2017
    Oh en gelukkig viel de botsing mee :)
  3. Kees en Rosa:
    7 mei 2017
    Toch even schrikken zo op de vroege morgen! Veel plezier verder maar zonder botsingen!
  4. Ruud van Dongen:
    7 mei 2017
    Pech, hoor,zo'n kop-staartbotsing. Gewoon verder gaan met jullie trip. Nu weer zuidwaarts?
    Toch wel een bijzondere vegetatie op de plekken waar jullie geweest zijn.
  5. Yvonne & Ger:
    7 mei 2017
    Gelukkig goed afgelopen. Alleen een beetje blikschade. Op ellende zit je niet te wachten.
    Verhalen met veel interesse gelezen.
    Fijne reis verder !

Lieve groeten, Yvonne en Ger
  6. Nijs en ria broeders van herel:
    7 mei 2017
    Spannend verhaal! Past wel bij Savannah... we zijn benieuwd naar foto's van de stad!
  7. Frederieke Smits:
    7 mei 2017
    Gelukkig niet ernstig!!! Benieuwd naar Savannah :)
  8. Hendrina van Hemert:
    7 mei 2017
    De schrik weer te boven?
    Mooi dat er zoveel verschillende groepen hun laatste rustplaats op deze mooie plek hebben. Wens jullie een goed vervolg van de reis.
  9. Lia gorissen:
    7 mei 2017
    Oeps!! Gelukkig mankeren jullie niks!!! En.. met opgelapte auto rijden hebben JoGo al eerder gedaan!!! Wij zijn ook weer veilig thuis . Het was heel vol op de Nederlandse wegen vanmiddag!! Nog veel plezier!! Blijft mooi he die (oude) kerkhoven? Groetjes LiWi