Swamptour

25 april 2017 - Baton Rouge, Louisiana, Verenigde Staten

Vanochtend een boottocht van 3 uur door het Atchafalaya(betekent Lange rivier) Basin  gemaakt. Een prachtig gebied van meer dan een miljoen acres aan moerassen, bayous, grote meren en hardhoutbossen. In dat gebied leven krokodillen(1gezien), een grote variëteit aan roofvogels (viseters), schildpadden en natuurlijk vissen. Ook komen er zwarte beren, lynxen, otters en bevers voor. De bomen groeien allemaal in het water en zijn bezaaid met Spaans haar (epifyten). Dit is een bizar gezicht. Grote delen van de swamps zijn overwoekerd door waterplanten. Kortom een schitterend natuurgebied. We hebben er van genoten.

'S Middags nog even naar Baton Rouge geweest, dat was niet bijzonder. Daar wel even langs de Mississippi rivier gewandeld en verder was er niet veel te zien.

Eten hier is ook een giller!! Van pure ellende bij de Mac en Burgerking gegeten. Morgen vertrekken we naar Nachez, hopelijk daar wel fatsoenlijke restaurants.

Tot morgen en groeten van ons vieren.

1. Marit:
    26 april 2017
    Het ziet er prachtig uit! (Bij de mac )
  2. Kees en Rosa:
    26 april 2017
    Geweldig mooi en succes met het eten!
  3. Hendrina van Hemert:
    26 april 2017
    Heerlijk om jullie in goede gezondheid te zien zitten op de veranda.
    Prachtig gebied om te fotograferen niet om te zwemmen dus!
    Op naar de salade's beter voor het buikje.
  4. Lia gorissen:
    26 april 2017
    Nog wel Mac en.. Burgerking? Wie bij Wie ? t gaat vast beter worden , alhoewel de burgers daar wel goed zijn!? Hopelijk hadden ze ook vegetarisch voor Klaas en Marja!!! Prachtige beelden!!
  5. Myrna:
    26 april 2017
    Mooie foto's! Is het warm?
  6. Jeanne van meel:
    26 april 2017
    dag familie, ik reis met jullie mee