Dag 3

26 april 2017 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Vandaag heeft Govert ons naar Natchez gereden, maar alvorens daarheen te gaan hebben we eerst onderweg de voormalige Rosedownplantation bezocht. Op deze en nog 4 andere katoenplantages van de fam. Turnbull werd door 450 slaven het werk gedaan. Na de burgeroorlog kregen de slaven een stukje grond om te bewerken waarvan de helft van de opbrengst naar de eigenaar ging. De plantage is tot 1955 in de familie gebleven. Het huis is gerestaureerd en ingericht met de goedbewaard gebleven originele meubels end. Er staan nog enkele bijgebouwen, zoals de dokterswoning, keuken en stallen op het terrein in de prachtige tuin met oude bomen.

De verdere route naar Natchez was afwisselend en mooi qua natuur.

Het stadje zelf staat vol prachtige oude huizen van rijke  Plantagebezitters. Ook is er een oude haven, die heel welvarend was door o.a de doorvoer van katoen over de Mississippi. Voor de tijd van de Franse bezetters en plantages leefden de Natchezindianen in dit gebied.  Zij voerden oorlog met de Fransen en werden veelal gedood. De enkelen die overbleven werden verkocht als slaven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne & Ger:
    27 april 2017
    Interssante verhalen en hele mooie foto's.
    Gisteren ook hele spectaculaire foto's.
    Kon ze vandaag pas openen.
    Geniet ze de komende dagen.
    Lieve groeten, Yvonne en Ger
  2. Lia gorissen:
    27 april 2017
    Hallo daar. Mooie foto's! Beter gegeten gisteren? Is toch belangrijk om op de been te blijven! Hoe is het weer daar? Hier is het nu saai weer, blijven maar voor de tv voor Koningsdag! Haha
    Lieve groeten enuit Steenbergen
  3. Lia gorissen:
    27 april 2017
    Ook van Will natuurlijk!!
  4. Ruud en Jane:
    Leuk!
  5. Hendrina van Hemert:
    27 april 2017
    Leuk de foto's erbij. Ik denk dat het oude wortels zijn van de boom maar
    het lijkt meer of er stokpaardjes staan!
    Weer een mooi verslag van je Marja zo kunnen we je volgen op de voet.
    groeten ook voor Klaas en de reisgenoten.
  6. Cisca van der Laan:
    27 april 2017
    Mooie foto's !! Heel veel plezier nog met elkaar!