Water Holes Slot Canyon

24 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Daar ben ik weer. Gek idee is het nog steeds dat het nu bij jullie 1 uur in de nacht is en bij ons 16.30. We verlieten vandaag het Hopi reservaat ( opvallend dat alles hier gerund wordt door de native bevolking) om naar Page te gaan. Deze hele streek is weer het terrein van de Navajo tribal. De route door het hoge rode gebergte was druk en vol Campers. Niet zo vreemd want we reden langs de achterkant van de Grand Canyon en zagen de Coloradoriver lopen. Dat er hier veel meer toeristen zijn merkten we ook toen we permits gingen kopen bij de Upper Antilope Canyon voor de Water Hole Slot Canyon, rijen mensen. We hebben tijdens onze vorige reis de Lower al gezien en we wilden nu zelf door zo'n Slot Canyon heen wandelen. Waterholes zijn poelen die in holtes op de bodem van een Canyon ontstaan bij hevige regenbuien en overstromingen. Slots zijn smalle gleuven die in deze droge gebieden ontstaan door schuren van zand en stenen in de zachtere rotsen tijdens zware regenbuien. Daardoor ontstaan ook de golvende vormen. Maar goed op de papieren stond dat het niet zo'n steile afdaling was, maar dat je wel zelf je weg moest zoeken over de rotsen en dat er hier en daar plekken waren met stapeltjes stenen als markeringen voor de beste plekken en dat het goed te doen was. Nou niets was minder waar. Boy, oh boy....wat had ik weer een overwinningsdag. Eenmaal beneden op de bodem van de Canyon kwamen we na een paar honderd meter in de koele slots. Heerlijk om daar tussen te lopen, want hier is het inmiddels 31 graden. We hebben er op ons gemakje doorheen gewandeld, want ook hier beneden moet je Soms nog over wat stenen klauteren.Af en toe moet je ook even gaan gezeten om goed te kijken naar de vormen en kleuren.Op een gegeven moment lag er een enorm rotsblok op het pad die de boel blokkeerde. Er stond wel een ladder tegen voor als je toch verder wilde (zie foto). Dat was me een beetje te veel van het goede, we moesten immers ook nog terug en weer naar boven klauteren. Dat ging trouwens voortvarender dan naar beneden. Het was wel genoeg voor vandaag. Lekker naar het hotel, waar we 2 nachten blijven.

1. Lia gorissen:
    25 september 2015
    Page blijf mooi he? Verveeld nooit, iedere keer ander licht,en die vele kleuren!! Jullie hebben deze x wel een heel diverse reis, super! Nog maar lekker genieten van laatste week. Maar straks een hoop foto's om na te genieten!
    Groetjes maar weer Morgen naar Richard Thompson met JoGo!!!
  2. JoGo:
    25 september 2015
    Geestelijke groei Marja! Ook een enorme conditieslag denk ik zo.
    Idd morgen concert. Groet voor jullie beiden.